Informatorium školy mateřské
Na počátku Komenského zájmu o otázky výchovy a vzdělání člověka stál záměr usnadnit školám, tj. žákům a učitelům v nich, cestu ke vzdělání a k duchovnímu rozvoji budoucích osobností, budoucích vzdělanců, tedy lidí, kteří budou ve společnosti hrát vůdčí roli. Předškolní stupeň, a to včetně prenatálního stadia, představuje … celý popis
Uloženo v:
Podrobná bibliografie
MARC
LEADER | 00000cam a2200000 a 4500 | ||
---|---|---|---|
001 | 0165916 | ||
003 | CZ-LiKVK | ||
005 | 20250318044054.9 | ||
008 | 071115s2007----xr-----e------------cze-- | ||
015 | |a cnb001746633 | ||
020 | |a 978-80-200-1451-1 (váz.) : |c Kč 195.00 | ||
035 | |a (OCoLC)190752468 | ||
040 | |a ABA001 |b cze |d LIA001 | ||
072 | 7 | |a 373.2/.3 |x Předškolní a primární výchova a vzdělávání |2 Konspekt |9 22 |T . |7 sk136614 | |
080 | |a 372.3 |2 MRF-sel | ||
080 | |a 37.01 |2 MRF-sel | ||
100 | 1 | |a Komenský, Jan Amos, |d 1592-1670 |4 aut |7 jk01061444 | |
245 | 1 | 0 | |a Informatorium školy mateřské / |c Jan Amos Komenský ; [předmluvu napsal Martin Steiner] |
250 | |a Vyd. v nakl. Academia 2. | ||
260 | |a Praha : |b Academia, |c 2007 | ||
300 | |a 132 s. ; |c 21 cm | ||
490 | 1 | |a Europa ; |v sv. 5 | |
500 | |a Věcné vysvětlivky | ||
500 | |a Kritický aparát | ||
504 | |a Obsahuje bibliografii a bibliografické odkazy | ||
520 | 3 | |a Na počátku Komenského zájmu o otázky výchovy a vzdělání člověka stál záměr usnadnit školám, tj. žákům a učitelům v nich, cestu ke vzdělání a k duchovnímu rozvoji budoucích osobností, budoucích vzdělanců, tedy lidí, kteří budou ve společnosti hrát vůdčí roli. Předškolní stupeň, a to včetně prenatálního stadia, představuje základ, o něhož se odvíjí úspěch všech vyšších stupňů. Informatorium školy mateřské vzniklo v Lešně r. 1632 jako část zamýšleného monumentálního vzdělávacího celku, jenž měl sloužit k předpokládané reformě českého školství po návratu Komenského z exilu do vlasti, která však nebyla plně realizována. Význam Informatoria není jen v tom, že tvořilo článek velkolepé koncepce reformy školského systému, je také v tom, že se jedná v raném novověku o evropsky zcela ojedinělé systematické pojednání o výchově dětí v nejmladším věku. |c flexibooks | |
650 | 0 | 7 | |a předškolní výchova |2 LIA001 |7 ph124887 |
650 | 0 | 7 | |a pedagogika |2 LIA001 |7 ph115703 |
830 | 0 | |a Europa ; |v sv. 5 | |
910 | |a LIA001 | ||
996 | |b 2510007045099 |c A 185668 |h 372.3 |l KLINAU |s A |a 24 |w 0165916_0001 |t LIA001.2510007045099 | ||
996 | |b 2510007045082 |c A 185668 a |l KLINAU |s A |a 24 |w 0165916_0002 |t LIA001.2510007045082 | ||
996 | |b 2510007045105 |c A 185668 b |l KLINAU |s A |a 24 |w 0165916_0003 |t LIA001.2510007045105 | ||
996 | |b 2510007964710 |c A 185668 c |l KLINAU |s A |a 24 |w 0165916_0004 |t LIA001.2510007964710 | ||
996 | |b 2510007964734 |c A 185668 d |l KLINAU |s A |a 24 |w 0165916_0005 |t LIA001.2510007964734 | ||
996 | |b 2510007964727 |c A 185668 e |l KLINAU |s A |a 24 |w 0165916_0006 |t LIA001.2510007964727 |